školní vzdělávácí program
ŠKOLA KOMUNIKACE
Charakteristika školního vzdělávacího programu
Zaměření školy
Základní vzdělání je neodmyslitelnou součástí života každého jedince. Mělo by reflektovat na očekávání a individuální potřeby každého jedince, ale i pružně reagovat na potřeby a stav současné společnosti.
Dnešní mladí lidé by měli:
- pružně komunikovat s okolím
- aktivně využívat moderní informační technologie
- být dobře jazykově vybavení.
Z těchto požadavků dnešní doby vychází i hlavní priority školy.
Hlavní priority školního vzdělávacího procesu |
Výuka cizích jazyků - prohlubování jazykových dovedností německý jazyk -1 hodina anglický jazyk od třetí třídy -3 hodiny |
Práce s výpočetními a komunikačními technologiemi
|
Otevřená komunikace mezi žáky a dospělými, mezi žáky navzájem |
Škola spoluutváří dětskou osobnost. Zajímá nás, jaký člověk vyroste z našeho žáka,
nejenom co vše bude znát a umět.
Cíle vzdělávacího procesu naší školy:
Cíle vycházejí z obecných cílů základního vzdělávání.
- přispět k tomu, aby se škola stala místem radosti, kde se děti cítí dobře a místem,
které každému umožní rozvinout všechny své schopnosti
- vést žáky k výběru různých strategií k celoživotnímu učení
- orientovat se na činnostní učení se zaměřením na praxi
- podporovat logické uvažování u žáka, hledání souvislostí (mezipředmětové vztahy)
- rozvíjet v žácích schopnost tvořivé práce, tvůrčí myšlení a jednání
- poskytovat individuální péči a přístup a diferencovat jej podle potřeby vzdělávání žáků.
- prohloubit jazykové dovednosti žáků, zaměřit se zejména na využití cizího jazyka v praxi
- vést žáky k všestranné a otevřené komunikaci, spolupráci, porozumění si navzájem
- učit žáky respektovat práci i úspěchy druhých
- vypěstovat u žáka zodpovědnost za svoji práci, za své jednání
- osvojit u žáka základní principy demokracie - uplatňovat svá práva, plnit své povinnosti
- probudit u žáků toleranci a ohleduplnost k jiným lidem, kulturám, hodnotám
- vést žáky k využívání moderních informačních technologií
- zařazovat použití informačních technologií do vzdělávacího procesu, podporovat výuku informatiky
- naučit žáky aktivně rozvíjet a chránit své fyzické a duševní zdraví a být za ně zodpovědný
- vést žáky ke zdravému životnímu stylu, podporovat sportovní aktivity
- vytvářet u dětí pozitivní vztah k prostředí, ve kterém žijeme
- vytvořit u žáků zájem o další vzdělávání, položit základy pro celoživotní vzdělávání
- vytvářet formu rodinného prostředí.
Náš školní vzdělávací program klade důraz na všestranný rozvoj osobnosti každého jedince.
Výchovné a vzdělávací strategie
Školní vzdělávací program je sestaven tak, aby žáci nepřijímali jen teoretické
informace, ale osvojili si i způsoby řešení reálných životních problémů.
- schopnost komunikovat a spolupracovat
- schopnost řešit problém
- umět se učit
- zvolit si vhodné povolání
- schopnost vést zdravý způsob života
- být zodpovědný
- chtít se dále vzdělávat
- mít sociální cítění
Nejdůležitější aspekty, které naplňují náš školní vzdělávací program
„ŠKOLA KOMUNIKACE"
pro žáka, ale i rodiče má bezesporu hlavní přínos
- menší kolektiv.
- individuální přístup ke každému z nich a jistota, že všichni žáci mají šanci plně se rozvinout.
- otevřenost nejen žákům, ale i rodičům.
- individuální přístup a znalost rodinného prostředí, který umožňuje škole zabránit negativním vlivům, které se projevů ve větším kolektivu (šikana, strach ze školy, spolužáka)
- ihned projevy šikany řešit společně s rodiči a celým kolektivem
- fungování jako rodinná škola, ze které budou odcházet spokojení, cílevědomí a bystří žáci.
- s rodiči jednat jako s rovnoprávným partnerem a na oplátku by měl rodič brát učitele jako spolupracovníka při výchově dítěte.