Profesní rozvoj MŠ
Projekt: Individuální projekt MŠMT
Program: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OPVK)
Prioritní osa: 1 - Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
Cílová skupina: pedagogičtí a vedoucí pracovníci MŠ a ZŠ
Období realizace: 07/2014–06/2015
Realizátor projektu:
Středisko služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno
IČ: 60 55 59 80 DIČ: CZ60555980
se sídlem: Brno, Hybešova 15, 602 00 Brno
zastoupená: Mgr. Janem Juříkem, ředitelem
Spolupracující mateřská škola:
Základní škola a Mateřská škola, Suchohrdly, okres Znojmo, příspěvková organizace Školní 195 669 02 Suchohrdly
zastoupená : Marcelou Mašejovou, ředitelkou školy
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je posílit profesní rozvoj pedagogických pracovníků mateřské školy v oblasti podpory polytechnického vzdělávání.
Dalším cílem projektu je:
- podpořit osobnostní a sociální rozvoj pedagogů MŠ, včetně ZŠ
- posílit kompetence v oblasti řízení školy
- vzájemná setkávání pedagogů a podpora výměny dobrých praxí
- zlepšit vzájemnou komunikaci mezi školami
Klíčové aktivity
Klíčová aktivita č. 1: Polytechnické vzdělávání
Získání vědomosti a dovednosti, které pozitivně ovlivní profesní rozvoj v oblasti podpory polytechnického vzdělávání v oblasti tvořivé činnosti, rozvíjení znalosti o technickém prostředí, vytvářet správné pracovní postupy a návyky a podpora zájemu o různé druhy netradičních materiálů a techniky jejich zpracování.
Klíčová aktivita č. 2: Stáže pedagogů
Získávat zkušenosti z jiných škol a posílit komunikaci mezi školami.
Klíčová aktivita č. 3: Osobnostní a sociální rozvoj
Cílem je posílení vědomosti a dovednosti, které učitelé potřebuje ke své pedagogické práci.
Programy jsou zaměřeny na tyto oblasti vzdělávání:
· komunikační dovednosti
· komunikace za pomocí ICT
· týmová spolupráce
· asertivní způsob jednání
· jak pracovat se stresem
· jak řešit konflikty
· prevence syndromu vyhoření
· psychohygiena
· sebepoznání
· práce s motivací
· webové prostředí a jeho využití.
Klíčová aktivita č. 4: Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků
Cílem klíčové aktivity je zvýšit kompetence v oblastech, které souvisí s řízením a organizací školy.
Programy jsou zaměřeny na oblasti vzdělávání:
· školská legislativa
· hospodaření
· metody a způsoby řízení
· hodnocení
· využití ICT při práci ředitele školy
Klíčová aktivita č. 5: Letní škola
Cílem klíčové aktivity je podpořit manažerské kompetence vedoucích pracovníků MŠ.
Účast vedoucí učitelky MŠ ,která se účastnila letní školy s názvem „Manažerská kvalita“ programy byly zaměřeny na hospodaření, školskou legislativu, manažerské dovednosti a nové metody řízení.
Klíčová aktivita č. 6 Metodické konference
Se zaměřuje na klíčové aktivity, které poskytují pedagogům MŠ potřebné vědomosti a dovednosti, které podpoří polytechnické vzdělávání v MŠ.
Programy jsou obsahově zaměřeny na metodickou podporu polytechnického vzdělávání s dopadem do předškolního vzdělávání.